אהבה בגיל השלישי

אהבה בגיל השלישי

חלק גדול ממי שהגיע לגיל השלישי וחי לבד, בין אם הוא רווק, גרוש או אלמן, לא מאמין שהוא ימצא אהבה בגיל השלישי. מרביתם (ובעיקר הרווקים שבהם) חושבים שהם איחרו את הרכבת וכנראה שיעבירו את שנות הזהב שלהם ללא זוגיות.

מחשבה עצובה מאוד… אך גם לא כל כך תואמת את המציאות. מדוע? כמי שחיה ונושמת את עולם השידוכים, אני יכולה להעיד שיש המון מערכות יחסים רומנטיות שנרקמות בגיל הזהב.  יש אהבה וכמובן גם הכרויות בגיל השלישי.

תחשבו על זה, תקופת הפנסיה היא התקופה בה אנחנו הכי זקוקים לבני זוג ממגוון סיבות. קודם כל, יש לנו הרבה זמן פנוי, לא ממהרים לעבודה או לטפל בילדים הקטנים. זהו זמן שהוא נטו עבורנו, ואיך הכי כיף להעביר אותו? עם בן/בת זוג כמובן. מעבר לכך, הילדים והנכדים בדרך כלל עסוקים מאוד במרוץ החיים שלהם ולא מגיעים לבקר בתדירות גבוהה, כך שתחושת הבדידות מתעצמת. אין שום סיבה להיות בודדים, צריך ואפשר למצוא זוגיות. 

לכן האמינו בכך שמגיעה לכם אהבה. העובדה שאתם סבא או סבתא לא אומרת שאתם צריכים להיות לבד. יש אהבה בגיל השלישי.

רבים מהאנשים בגיל השלישי שאני מכירה, בכלל לא חושבים על הכרויות לגיל השלישי. הם תקועים במחשבות כמו "בגילי למצוא זוגיות זה מצחיק…", אך בעיניי זה כלל לא מצחיק אלא ראוי להערכה ולהערצה. 

חקוק לי בזיכרון מקרה שהיה לי עם גבר בן 75 שנרשם למשרד ההיכרויות שלי. הנכדה שלו שמעה על כך והתרעמה- "איך בדיוק תכירי לסבא שלי בת זוג? את עושה צחוק?". אבל כידוע צוחק מי שצוחק אחרון…

הכרתי לו אישה מדהימה והם מאושרים עד הגג. 

 

זכרו- זה לא הגיל אלא התרגיל!

אכן, רבים מהאנשים בגיל השלישי נמנעים מלחפש אהבה ושותפות לחיים בשל דעות קדומות ותפיסות שגויות. הם מאמינים שהם "מבוגרים מדי" או ש"הרכבת כבר עברה". אבל האמת היא, שאף פעם לא מאוחר מדי למצוא אהבה ולהתחיל מערכת יחסים משמעותית. גיל הוא באמת רק מספר, ומה שחשוב זה האופן בו אנו תופסים את עצמנו ואת מקומנו בעולם.

 

אהבה בגיל השלישי – בוגרת יותר, מודעת יותר!

למעשה, לרומנטיקה בגיל מבוגר יש יתרונות ייחודיים משלה. בשלב זה של החיים, אנשים נוטים להיות יותר בשלים, מודעים לעצמם ובעלי ניסיון חיים עשיר. הם יודעים טוב יותר מה הם מחפשים בזוגיות ומסוגלים לתקשר בפתיחות ובכנות. כמו כן, הם פחות עסוקים בלרדוף אחר קריירה או לגדל ילדים צעירים, ויש להם יותר זמן ואנרגיה להשקיע במערכת יחסים.

בימינו, קל יותר מתמיד עבור אנשים מבוגרים למצוא אהבה בגיל השלישי. הטכנולוגיה והאינטרנט פתחו אפשרויות חדשות, כמו אתרי הכרויות ואפליקציות המיועדים במיוחד לקהל הבוגר. גם שירותי שידוכים מסורתיים מציעים פתרונות מותאמים לגיל השלישי. כל מה שצריך זה לפתוח את הלב ולתת לעצמנו הזדמנות.

הסיפור על הגבר בן ה-75 שמצא אהבה באמצעות שירותי שידוכים הוא דוגמה מעוררת השראה. הוא מוכיח שאין גיל מדי מבוגר כדי להתאהב ולפתוח בפרק חדש בחיים. החיבור הרומנטי שנוצר בינו לבין בת זוגו החדשה מעיד על כך שאהבה אמיתית יכולה להתרחש בכל שלב בחיים, ושהיא מביאה איתה אושר ומשמעות עמוקים.

אהבה לגיל השלישי – כי כל אחד ראוי לאהבה 

אם אתם מצויים בגיל השלישי ומוצאים את עצמכם בודדים, זכרו שאתם ראויים לאהבה כמו כל אדם אחר. אל תניחו לסטיגמות חברתיות או לפחדים לעצור בעדכם מלחפש זוגיות. פתחו את ליבכם, היו פעילים חברתית, ואל תהססו לנסות אפיקים כמו לפנות למשרד הכרויות או לעשות שימוש באתרי היכרויות. עם גישה חיובית ומוכנות לתת הזדמנות לאהבה, תופתעו לגלות כמה שמחה, הרפתקאות ומשמעות היא יכולה להוסיף לחייכם.